Volt 1978-ban egy brit kampányhirdetés, amely azóta bevonult a politikatörténetbe. A konzervatívok által megbízott Saatchi and Saatchi ügynökség állt elő a plakáttal, amelyen a munkaügyi iroda előtt kígyózó sor látszódott, felette pedig ott virított a felirat: Labour isn't working. Ez egy többszörös szójáték volt: egyrészt jelentette azt, hogy az épp hatalmon lévő Munkáspárt (Labour) nem dolgozik, másrészt azt is jelentette, hogy nem működik. A konzervatívok a végül 1979-re csúsztatott választást megnyerték, a hirdetést pedig 1999-ben a Campaign magazin az évszáza plakátjának választotta.

Most ezt az akkor hatásos fegyvernek bizonyuló hirdetést veti be Mitt Romney, a legnagyobb támogatottsággal rendelkező republikánus elnöki aspiráns. Felidézi az 1978-as brit helyzetet, majd párhuzamot von az Egyesült Államok mostani állapotával."Jelenleg Amerika 9,1 százalékos munkanélküliséggel, rekordhiánnyal, egyre növekvő államadóssággal és szenvedő családok millióval szembesül. Egy dolog biztos - Obama nem dolgozik/működik" - zárul a hirdetés melletti szöveg.

Romney tehát kitart a kezdeti irány - annak hangsúlyozása, hogy a munkahelyteremtés a legfontosabb, és erre ő a legalkalmasabb - mellett. Szépen építkezik a republikánus politikus lépésről lépésre, kérdés, mivel próbálja majd semlegesíteni ezeket az üzeneteket Obama.